Rob Alexia Laszlo en Annemijn door Zuid-Afrika

Rustdag

Zoals uit het verhaal van Laszlo en Annemijn al af te leiden is, hebben we vanaf vandaag een paar dagen om lekker te luieren en alle indrukken op ons in te laten werken. Daarvoor zitten we in Phalaborwa op een mooie plek, een mooie lodge met mooi zwembad, goed verzorgd ontbijt en een goed restaurant erbij. Gewoon om eens even in relatieve luxe alle gebeurtenissen van afgelopen weken op ons in te laten werken.

Dus liggen we de hele dag bij het zwembad, lezen we veel, zwemmen met Laszlo en Annemijn, praten we wat na en laten we ons heerlijk verwennen. Je merkt dat de gesprekken steeds vaker gaan over onze terugreis en dat Laszlo en Annemijn best graag weer terug willen gaan, vooral Annemijn mist haar vriendinnen Fiorenza, Jennifer en Kim heel erg.

En als je dan bedenkt dat zij volgende week dinsdag alweer vertrekken naar Texel voor hun afscheidskamp, wat een globetrotters zijn het geworden.

Ook al zitten we maar 1 km van het Krugerpark af, we missen de dierengeluiden en opvallend zijn de geluiden die via het verkeer en de in de nabijheid gelegen luchthaven tot ons komen.

We gaan wel nog even het centrum in, maar dat valt tegen. We rijden nog even over het immens grote mijnbouwterrein van de fosformijn. Indrukwekkend zijn de grote trucks waarmee de gewonnen fosfor naar de verwerkingsplaats gebracht wordt. En wat deze dagbouw (afgraven in de open lucht) allemaal met de gezondheid van de mensen doet, vragen we ons maar niet af.

Laszlo volgt hier de ontwikkeling van Ajax Capetown, want zij kunnen komend weekend kampioen worden van Zuid Afrika. Morgen spelen zij een inhaalwedstrijd en die is rechtstreeks op tv.

Maar morgen ondernemen we ook nog één ultieme poging om de leeuw en het luipaard te zien, we gaan namelijk een nightdrive maken. Vanaf 17.00 uur t/m 20.00 uur gaan we - met en gids - nog een keer het Krugerpark in. Om 18.00 uur is het donker, dus het wordt een spannende rit op zoek naar dieren in het donker.

Clara

Nog even wat info van het voetbalfront. Gisteravond heeft de huidige d3, aangevuld met meer spelers een oefenwedstrijd gespeeld als mogelijke toekomstige D1 tegen Alphense boys. Helaas werd er verloren maar echt slecht was het niet. Volgende week wordt er nog een keer gespeeld maar dan zit Laszlo helaas op Texel. Geen nood na de zomer komt er vast nog veel meer. De D3 is overigens boven de D2 geeindigd in de compentitie. Geniet nog lekker van jullie dagen daar. Erg leuk al die verhalen. Tot snel...

claudia

Lieve mensen, geniet van de laatste dagen. Zie ernaar uit jullie weer te zien en alle verhalen persoonlijk te horen. Er is geen feestwinkel in de buurt die de benodigde pakken heeft. Ik heb met Dino wel iets anders verzonnen voor kleding. Jammer dat jullie niet meer gereageerd hebben op de oproep voor de kabel voor de camera. We konden nu niets doen, heb ge-sms-t en via deze berichten ernaar gevraagd. Wie weet kunnen we maandag nog iets? Hoop dat jullie leeuw en tijger nog kunnen bewonderen. Goede reis en tot snel!

Susanne Philipsen

Lieve Allemaal,

Wat enorm leuk om jullie verhalen allemaal te lezen! Echt geweldig! Ik ben enorm jaloers en zou en bijna een moord voor doen om ook zo'n reis te maken! Geniet nog van de laatste twee dagen en ik hoop tot snel!

Liefs Susanne